טולקין בכנס אייקון 2004

סקירה מאת רן בר־זיק.

כבכל שנה, קהילת טולקין הוזמנה להשתתף באייקון 2004 - האירוע המרכזי של קהילת המד"ב בארץ. הפעילות היו ללא תשלום והגיעו אליהם רבים מחברי הקהילה. את הפעילות ארגן יהודה רונן (גאנדAלף).

בתחילה, אילנה בוגוד ("אלכסנדרה" בפורומים) פתחה בהרצאה קצרה על תפיסת האלמוות של טולקין. ההרצאה היתה מעניינת למדי וסיפקה לרבים חומר ועניין למחשבה. בשלב מסוים ההרצאה הפכה למעין דיון פתוח ומבולגן קמעה.


אילנה מרצה ומאחור יהודה מקפץ לו.
לאחר מכן החל אירוע ייחודי שלמרות שהוא נפוץ למדי במפגשים, בכנס הוא מעולם לא נוסה קודם לכן וזה אירוע הקראת טקסטים של טולקין על ידי טולקינאים עם קול רדיופוני במיוחד. אילן שמעוני, איתי נחמיאס, גבריאל בן הרוש ורוני רוחקין לקחו על עצמם את המשימה והסתייעו ב... טולקין עצמו. טוב, טולקין לא הגיע אל הכנס - אבל קלטת שבה הוא נשמע קורא חלק מיצירותיו היתה באירוע.


לפני האירוע - אילן מדבר עם אחת מהנוכחות בעוד גבריאל.... מה גבריאל בדיוק עושה שם?

לפני האירוע - ארבעת המשתתפים (מימין לשמאל: רוני, אילן, גבריאל ואיתי) התבשרו שהפסידו את כל רכושם בבורסה. ;-)

גבריאל מקריא טקסט משובו של המלך. לגבריאל קול עמוק במיוחד והוא מומחה בחיקוי של הגששים.

איתי נחמיאס מקריא טקסט מתוך 'הגשר של קאזאד דום'.

לפי דעתי ודעת שאר הטולקינאים הרציניים, האירוע היה כיפי ומעניין, אך חלק מהקהל השתעמם מעט, במיוחד בקטעים שבו קולו המאנפף של טולקין נשמע (ללא תרגום) ואני חושב שכמעט אף אחד לא הצליח להבין מה הוא בדיוק אומר שם. ליבי-ליבי לסטודנטים שהיו לו.

בסוף האירוע רוב הטולקינאים המבוגרים נמלטו להם אל פאב "השופטים" הסמוך וחגגו שם עד השעות הקטנות (לפחות הצעירים יותר מביניהם) בליווי בירה וחומוס.