אירוע טולקינאי 26.06


המפגש הפעם לא היה סתם מפגש אלא אירוע גדול של ממש שכלל הרצאות וגם פרסום רציני באתרי הקהילה הטולקינאית. קבענו את המפגש לפארק הירקון, רן, זארן, טל (פראודפוט), טל (השועל) ומקסים (טורין) הגיעו כחצי שעה קודם לכן והכינו בעמל רב שלטי הכוונה שפוזרו ברחבי פארק הירקון.





אילן שמעוני (זארן) בפוזה תמוהה משהו

לאחר מכן נשלחו טל, מקסים וטל למסעות ארוכים ומפרכים ברחבי החניון על מנת לתלות את השלטים. כנראה שהם מאד הצטיינו בתפקידם כיוון שאף אחד לא שם לב אל השלטים הללו.

למרות תפקודו של צוות הכנת השלטים, השתייה נשלפה, החלנו להתמקם והחלו להגיע אנשים. בשעה עשרה לשמונה החלה ההרצאה המבולגנת של רן על 'ביקורת על שר הטבעות'.


רן (יושב על כיסא מעוות) מתחיל בהרצאה

ההרצאה הוקדשה ברובה לחיפוש אחר סיגריות (אבא של אור הביא לרן) וברכות שלום לאנשים שהלכו והצטרפו. בדרך הספקנו לדון על ביקורות מעצבנות של פמיניסטיות, מורים ופוסט מודרניסטים על שר הטבעות.


לאט לאט הצטרפו יותר ויותר אנשים


אפילו כאלו שהגיעו מאילת!


לאט לאט החשיכה ירדה....

מתישהו רן סיים את הרצאתו והוכרזה רבע שעה הפסקה שבה אירגנו את שולחן המאכלים, הבירה והמשקאות. תאורת נרות הודלקה ושיחות התחילו להשמע בקול. לאחר רבע שעה-עשרים דקות הוחל באירוע הבא.

גבריאל (זקנעץ) הוא טולקינאי ששירת כלוחם בגבעתי ובמסגרת שירותו צבר חוויות קרביות ומלחמתיות לרוב. בהרצאה מרתקת מאד הוא הדגים, הסביר והמחיש מהם רעות, אחוות לוחמים וגבורה בשר הטבעות. הקהל התעניין מאד והראה השתתפות פעילה בכל פעם שגבריאל שאל שאלה כלשהי.
היה דיון פורה במיוחד ומרתק מאד. גבריאל הצטיין בהרצאה הראשונה שלו לפני קהל ובטח נשמע ממנו רבות בעתיד.


גבריאל נושא את הרצאתו


הקהל מאזין ברוב קשב


גם שירלי וגיא דואר האזינו במתח ובעניין רב


וככה זה נראה מרחוק: סוריאליסטי משהו



אחרי כן הוכרזה הפסקה של רבע שעה נוספת והקהל הלך להיטיב את ליבו במאכל, משקה ו... בירה. היו שיחות מעניינות מרתקות עם חברים חדשים וישנים. למפגש הזה הגיעה כמות שיא של כ 65 אנשים מכל רחבי הארץ ומכל הגילאים. הגיעו אפילו הורים וילדים אוהבי טולקין. כפי שנאמר - הכל נשאר במשפחה.
הגיע העת להרצאתה של אילנה בוגוד, אילנה נשאה הרצאה קצרה אך מרתקת ומעשירה על תרבות אנגליה וההוביטים. היא ציטטה מספרים, התייחסה למסורת סיפורי הגברים של האנגלים. לתיאור הפלך ואנגליה ועוד כמה נקודות ונושאים מעניינים. לאחר מכן הוכרזה עוד הפסקה ולאחריה... הדובדבן של הערב: ההרצאה של רוני.
רוני מתאמן באמנויות לחימה שנים רבות והרצאתו עסקה באמנות לחימה בשר הטבעות: למה לגולאס נושא קשת ולא חרב ארוכה? למה גימלי לובש גרזן? מה ההבדל בין לחימה עם גרזן ללחימה עם חרב ארוכה או מוט? ההרצאה היתה מרתקת והקהל נותר בפה פעור. לרוני עזרו אילנה, שגם היא מומחית לאמנות לחימה ודוד כפרי הידוע.


אילנה מדגימה שליפת חרב מנדן


רוני (בגבו למצלמה) ודוד כפרי



במסגרת ההרצאה רוני עשה תרגול המוני של שחרור שרירים ומתיחות. מחזה שנראה מאד סוריאליסטי עבור הצופים מהצד. לאחר מכן נעשו מספר תרגילים שנועדו להמחיש איך אדם אחד יכול להלחם בקבוצה שלמה.
חצי שעה לאחר חצות הליל, הרצאתו של רוני הסתיימה בהצלחה מרובה. כאן תם החלק הטולקינאי של המפגש והוחל בקטע החברתי למי שרצה.
עשינו את מעגל ההכרות המפורסם שבו כל אחד נדרש לומר את שמו, את כינויו בפורום _אם יש לו) ולענות על שאלה ביזארית כמיטב המסורת. לאחר מכן התפצלנו, חלק המשיכו להרצאת המשך של רוני ודוד כפרי על אומנות לחימה מזרחית, חלק נותרו לשוחח ליד שולחן האוכל והשתייה וחלק הלכו לשמוע את סיפור הבאלרוג מאשדוד הבלתי נמנע.
למרות שחלק גדול מהאנשים עזבו בשלוש לפנות בוקר, קבוצה לא קטנה של אנשים נותרה עד אור הבוקר בשמחה ובששון.
היה אירוע מאד מוצלח, שנתן טעם לעוד הרבה אירועים. מי שלא היה הפסיד!